Nordic Walking

Artykuły

Ostatnio chętnie wybieranym rodzajem aktywności stał się nordic walking. Można stwierdzić, że dzięki popularności tego sportu spacery nabrały zupełnie innego wymiaru niż to było niegdyś. Dzięki tej dyscyplinie czerpie się wszelkiego rodzaju korzyści wynikające ze zwykłego spaceru, połączone z innymi korzystnymi następstwami dla zdrowia człowieka. Niektórym może się wydawać, że nordic walking nadaje się jedynie dla starszych ludzi i jedynie oni preferują ją w życiu codziennym. Jest to jednak nieprawda, aktywność taka może być dobrą formą spędzania wolnego czasu dla każdej osoby. Warto zaznaczyć, że w czasie takiego wycieczek traci się dwa razy więcej kalorii niż podczas normalnego spaceru. Dzieje się tak, gdyż w tym charakterystycznym chodzie wykonuje się także charakterystyczne ruchy rąk, zbliżone jak przy biegach narciarskich.


nordic walking
Author: Nujotajiem.lv Palki.lv
Source: http://www.flickr.com
Potrzebny sprzęt
Jedyne, co jest konieczne do uprawiania nordic walking, to profesjonalne kije trekkingowe. Nowe specjalistyczne kije mogą być drogie, jednak można zaczynać od tych tańszych, albo poszukać sprzętu używanego. W takim przypadku należy jednak upewnić, że kupuje się sprzęt do tego konkretnie sportu, a nie przykładowo do narciarstwa. Ponadto kije nordic powinny być dopasowane do wymiarów człowieka. Źle dopasowane nie mogą spełniać swojej roli w prawidłowy sposób. Niektóre modele posiadają jednak możliwość dopasowywania długości, a także możliwość składania, co ułatwia transport. Dobrze jest też nabyć odpowiednie buty, dopasowane do terenu, na którym ma się ten sport uprawiać.

Korzyści
Z uprawiania nordic walkingu wypływa sporo różnorodnych korzyści. Przede wszystkim analogicznie jak jogging czy zwykły szybki chód pomaga w zachowaniu dobrej kondycji fizycznej bez konieczności chodzenia na siłownię czy fitness. Pozwala na pozbywanie się sporych ilości kalorii, tym bardziej że można tę aktywność uprawiać na różnorodnych terenach, na przykład w górach. Dlatego republika sportu poprawia koordynację ruchową, jak również reguluję oddech i funkcjonowanie dróg oddechowych. Zalecany jest w szczególności kobietom w ciąży, tym, które nie chcą zbyt dużo przytyć i zachować formę. Oprócz tego w łagodnych formach wskazany jest dla osób, które mają problemy z sercem czy krążeniem. Z pewnością nie zaszkodzi, a może pomóc. Zobacz stronę